Kurzusainkat időszakonként személyes jelenlét lehetősége mellett is meghirdetjük, azonban akiknek a távolság vagy a meghirdetett időpont gondot okoz, azok számára hamarosan a webinár médiatár oldalunkon keresztül lesznek elérhetőek a tartalmak.
Eddigi kurzusaink:
1.) Kognitív képességfejlődés támogatása 0-3 éves kor között
2.) Gyakorlati élet képességfejlődés támogatása 0-3 éves kor között
3.) Motoros képességfejlődés támogatása 0-3 éves kor között
4.) Nyelvi képességfejlődés támogatása 0-3 éves kor között
5.) Szenzoros képességfejlődés támogatása 0-3 éves kor között
6.) Szociális képességfejlődés támogatása 0-3 éves kor között
1.) A várandósság és a szülés utáni 6 hét időszaka:
Hogyan kommunikálhatunk a babánkkal? – a magzat érzékelési módjai
Egymásra hangolódás kezdeti időszaka – igényszerintiség, hogyan járulhatunk hozzá a legjobban ebben a szakaszban a babánk fejlődéséhez?
2.) Látás és mozgásfejlődés alakulása 6 hónapos korig
Hogyan alakítsuk babánk környezetét?
Hogyan kommunikáljunk vele ebben a fejlődési szakaszban?
3.) Már mászik, ül, felkapaszkodik
Igényszerinti hozzátáplálás (BLW) és a Montessori szemlélet
Önállóság kezdődő kibontakozása – hogyan támogathatom és hogyan nem akadályozom?
4.) Járó babák
A környezet tovább alakítása
Új szokások kialakítása és korábbi keretek megszilárdítása
A szülői féltés és szorongás kérdése, hogyan oldhatom ezt magamban?
5.) “Dackorszak”, az aktív és kompetens “én” kialakulásának kezdete
Milyen kommunikációs praktikák segíthetnek a nehéz helyzetek megelőzésében és a harmonikus napok fenntartásában?
Hogyan tudunk gyengéden határt szabni?
Hogyan tudjuk a túlfűtött érzelmi állapotában megtartani a gyermekünket (és magunkat)?
6.) Óvodaérettség – óvodáskor – iskolaérettség
Szenzitív szakaszok óvodás korban
A gyerekek szenzitív szakaszainak és a magyar nevelési-oktatási keretrendszerének a viszonya
Hogyan támogathatom otthon az egyes szenzitív szakaszaiban?
1.) Mit jelent az igényszerintiség? 1.
Szoptatás/tápszeres táplálás
Hozzátáplálás
Hogy derül ki, ha allergiás valamire?
Nem lesz evészavaros?
Elég tápanyaghoz jut majd?
Nem okoz pszichés zavart később az 1 éven túli szoptatás a kicsinek?
2.) Mit jelent az igényszerintiség? 2.
Hordozás
Együtt alvás
Természetes csecsemőhigiénia és mosható pelenkák
Nem lesz elkapatva az állandó testközelségtől?
Biztonságos a babával egy ágyban aludni?
Sok vesződséggel jár még mindig a mosható pelenka használata?
3.) “Dackorszak”
Büntetés/jutalmazás vs. pozitív fegyelmezés
Ha nincs “betörve”, a fejünkre nő később?
4.) Játékok, képernyő idő és az idegrendszer fejlődésének viszonya
Lehet káros a legjobb szándékkal vásárolt játék?
Tényleg annyira rossz, ha megy a tv akár csak a háttérben?
5.) A nagy “cukor kérdés”
Miért kerülik a csokit, cukrot sokan 2 éves korig? Tényleg ennyire káros?
Milyen a “jó” cukor a gyermek számára?
Jelenleg futó kurzusaink: