Kurzusainkat időszakonként személyes jelenlét lehetősége mellett is meghirdetjük, azonban akiknek a távolság vagy a meghirdetett időpont gondot okoz, azok számára hamarosan a webinár médiatár oldalunkon keresztül lesznek elérhetőek a tartalmak.

Eddigi kurzusaink:

Képességfejlődés támogatása a 0-3 éves korosztályban Montessori-módszer segítségévelSzülőknek szóló kurzusunkNagyszülőknek szóló kurzusunk
A kurzus témái:
1.) Kognitív képességfejlődés támogatása 0-3 éves kor között
2.) Gyakorlati élet képességfejlődés támogatása 0-3 éves kor között
3.) Motoros képességfejlődés támogatása 0-3 éves kor között
4.) Nyelvi képességfejlődés támogatása 0-3 éves kor között
5.) Szenzoros képességfejlődés támogatása 0-3 éves kor között
6.) Szociális képességfejlődés támogatása 0-3 éves kor között
A kurzus témái:

1.) A várandósság és a szülés utáni 6 hét időszaka:

🔸Hogyan kommunikálhatunk a babánkkal? – a magzat érzékelési módjai

🔸Egymásra hangolódás kezdeti időszaka – igényszerintiség, hogyan járulhatunk hozzá a legjobban ebben a szakaszban a babánk fejlődéséhez?

2.) Látás és mozgásfejlődés alakulása 6 hónapos korig

🔸Hogyan alakítsuk babánk környezetét?

🔸Hogyan kommunikáljunk vele ebben a fejlődési szakaszban?

3.) Már mászik, ül, felkapaszkodik

🔸Igényszerinti hozzátáplálás (BLW) és a Montessori szemlélet

🔸Önállóság kezdődő kibontakozása – hogyan támogathatom és hogyan nem akadályozom?

4.) Járó babák

🔸A környezet tovább alakítása

🔸Új szokások kialakítása és korábbi keretek megszilárdítása

🔸A szülői féltés és szorongás kérdése, hogyan oldhatom ezt magamban?

5.) “Dackorszak”, az aktív és kompetens “én” kialakulásának kezdete

🔸Milyen kommunikációs praktikák segíthetnek a nehéz helyzetek megelőzésében és a harmonikus napok fenntartásában?

🔸Hogyan tudunk gyengéden határt szabni?

🔸Hogyan tudjuk a túlfűtött érzelmi állapotában megtartani a gyermekünket (és magunkat)?

6.) Óvodaérettség – óvodáskor – iskolaérettség

🔸Szenzitív szakaszok óvodás korban

🔸A gyerekek szenzitív szakaszainak és a magyar nevelési-oktatási keretrendszerének a viszonya

🔸Hogyan támogathatom otthon az egyes szenzitív szakaszaiban?

A kurzus témái:

1.) Mit jelent az igényszerintiség? 1.

🔸Szoptatás/tápszeres táplálás

🔸Hozzátáplálás

🔸Hogy derül ki, ha allergiás valamire?

🔸Nem lesz evészavaros?

🔸Elég tápanyaghoz jut majd?

🔸Nem okoz pszichés zavart később az 1 éven túli szoptatás a kicsinek?

2.) Mit jelent az igényszerintiség? 2.

🔸Hordozás

🔸Együtt alvás

🔸Természetes csecsemőhigiénia és mosható pelenkák

🔸Nem lesz elkapatva az állandó testközelségtől?

🔸Biztonságos a babával egy ágyban aludni?

🔸Sok vesződséggel jár még mindig a mosható pelenka használata?

3.) “Dackorszak”

🔸Büntetés/jutalmazás vs. pozitív fegyelmezés

🔸Ha nincs “betörve”, a fejünkre nő később?

4.) Játékok, képernyő idő és az idegrendszer fejlődésének viszonya

🔸Lehet káros a legjobb szándékkal vásárolt játék?

🔸Tényleg annyira rossz, ha megy a tv akár csak a háttérben?

5.) A nagy “cukor kérdés”

🔸Miért kerülik a csokit, cukrot sokan 2 éves korig? Tényleg ennyire káros?

🔸Milyen a “jó” cukor a gyermek számára?

Jelenleg futó kurzusaink:

Szeretnél többet megtudni a Montessori módszerről?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy értesülhess legújabb tartalmainkról!

Részletes adatkezelési tájékoztatónkat itt találod.